خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/06 - 17:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
منتظری؛

بی‌توجهی نسبت به برنامه‌ریزی منسجم و تامین منابع لازم، مشکلات حوزه سلامت را افزایش می‌دهد

نماینده مردم گرگان در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر برنامه‌ریزی منسجم و تامین منابع مناسب در زمان مناسب مدنظر قرار نگیرد مشکلات حوزه سلامت و کمبود دارو افزایش خواهد یافت، گفت: هر چند در برنامه هفتم به مباحث حوزه سلامت پرداخته شده اما نباید فراموش کرد که هنوز برخی از مردم توان تامین هزینه‌های درمان را ندارند و باید به اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر توجه بیشتری شود.

غلامرضا منتظری  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه حوزه سلامت حوزه مهمی است که با رضایت و آرامش مردم رابطه معناداری دارد، گفت: فراهم کردن اسباب سلامت و خرسندی و خوشنودی مردم یکی از وظایف اصلی حکومت ها است اما آنچه که ما شاهد هستیم با وجود تمامی تلاش ها پاسخگوی سطح انتظارات نیست و به ویژه در حوزه تامین داروی بیماران به ویژه بیماران خاص شاهد نارضایتی هایی در کشور هستیم.



وی افزود: متاسفانه کمبود دارو برای بیماران خاص به گونه ای است که در برخی موارد داروی خود را از بازار آزاد تهیه می کنند در این رابطه شاهد تلاش های خوب کمیسیون بهداشت و درمان در مورد پیش بینی موارد موثر حوزه سلامت در برنامه هفتم توسعه بودیم اما به نظر می رسد که تلاش ها باید افزایش و حوزه سلامت تقویت شود.



نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس یازدهم ادامه داد: تجربه برنامه های پیشین نشان داده که اگر در رابطه با این موضوع قانع باشیم در مقام عمل پاسخگوی سطح انتظارات نخواهیم بود.



وی یادآور شد: هر چند در برنامه هفتم به مباحث حوزه سلامت پرداخته شده اما نباید فراموش کرد که هنوز برخی از مردم توان تامین هزینه های درمان را ندارند و باید به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر توجه بیشتری شود در واقع مردم می توانند به هر طریقی نان و غذای خود را تامین کنند اما وقتی سلامت آنها در معرض خطر قرار گیرد معیشت شان هم دچار مشکل خواهد شد.



منتظری یادآور شد: بخشی از داروها وارد می شوند اما دشمنان در این رابطه با ما تعارف ندارند و کشورهایی که از حقوق بشر دم می زنند به هیچ گونه اصولی پایبند نیستند و در مسیر واردات داروهای بیماران خاص سنگ اندازی می کنند بنابراین باید به فکر اتخاذ تدابیر ویژه باشیم و اگر برنامه ریزی منسجم و تامین منابع مناسب در زمان مناسب مدنظر قرار نگیرد مشکلات حوزه سلامت و کمبود دارو افزایش خواهد یافت./



پایان پیام

  • کد خبر : 370676
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار